Header Ads

Pemkab Muba Terima Kunker Pemkab Oku


Muba,BERITA-ONE.COM- Selain penyampaian LHP tercepat Kabupaten Musi Banyuasin juga di anggap cepat dalam proses pembangunan. Untuk itu hari ini Pemerintahan Kabupaten Ogan Komering Ulu lakukan Kunjungan Kerja ke Pemerintahan Kabupaten Musi Banyuasin terkait percepatan pembangunan di wilayah Muba, Kamis (6/8/2020) di Ruang Rapat Serasan Sekate.

Dalam kunjungan kerja tersebut di sambut oleh Sekretaris Daerah Muba Drs Apriyadi MSi yang di wakili oleh Asisten Bidang Admistrasi Umum Setda Muba Drs H Yusuf Amilin, yang pada kesempatan ini mengatakan terima kasih karena telah memilih Kabupaten Muba untuk melakukan kunjungan kerja yang dalam hal ini dapat dijadikan sebuah bandingan, bertukar informasi dan pembelajaran untuk Kabupaten OKU.

"Adapun proses percepatan pembangunan di Kabupaten Muba terus dilakukan dengan meminta dukungan dan masukan dari pihak-pihak yang terkait termasuk dari warga Muba. Setelah itu dalam pembangunan tingkatkan pengendalian dan pengawasannya agar pembangunan berjalan dengan cepat dan tepat," bebernya.

Selanjutnya Yusuf menambahkan, "Jadi kunci dari kemajuan pembangunan yang cepat adalah, terjalinnya suatu komunikasi yang lancar dan baik antara Pemerintah Kabupaten untuk kemajuan bersama,"Ucapnya.

Sementara itu, Sekretaris Daerah Kabupaten Oku Dr Drs H Achmad Tarmizi SE MT MSi Menyampaikan rasa terima kasih kepada Pemerintahan Kabupaten Muba karena telah menyambut baik kedatangan kami. Dengan tujuan yang sangat besar kami datang ke Muba ingin belajar banyak hal terkait dari setiap aspek kesuksesan muba yang salah satunya adalah proses pembangunan.

"Banyak pembahasan serta tukar pendapat yang dikaji dalam pertemuan ini. Untuk itu sangat tepat memilih Kabupaten Muba untuk mendapatkan segala informasi yang ingin kita ketahui dalam melakukan percepatan pembangunan di wilayah. Semoga setelah pertemuan ini akan ada kelanjutan pertemuan lainnya, agar silaturahim dapat terus berjalan dengan baik," pungkasnya.(RM)

1 comment:

  1. Nama..Brian Günter Haugen
    Tinggal di ..... Rhine-Westphalia
    Utara Profesion ...... ahli perniagaan
    Jumlah pinjaman .... € 250,000
    Faedah pinjaman .... 1%
    Agama: Katolik E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com Dikatakan bahawa hidup hanya dapat dinikmati sepenuhnya jika ada penderitaan dan keperitan. Saya gembira dan bersyukur kerana saya bersama Mizuho Bank, Ltd. Branch Düsseldorf menerima pinjaman sebanyak € 250,000 dalam akaun bank. Adakah anda seorang lelaki atau wanita yang telah memohon pinjaman dan telah ditolak oleh bank anda? Saya ingin memberitahu anda hari ini bahawa anda boleh mendapatkan pinjaman dari syarikat dalam talian terbaik dan anda tidak perlu mengisi banyak dokumen, mereka juga mempunyai kadar faedah 1% yang baik. Saya diperkenalkan dengan SYARIKAT PINJAMAN AASIMAHA ADILA oleh seorang rakan yang telah menerima pinjaman daripada mereka. Saya memerlukan wang tunai dan pergi ke bank saya. Mereka memberitahu saya bahawa kerana kredit buruk saya tidak layak mendapat pinjaman, dan kadar faedah bank tinggi. Saya gembira sekarang kerana dapat membina perniagaan besar impian saya. Pembayaran saya akan bermula tidak lama lagi. Berhentilah membuang masa dengan bank perdagangan dengan kadar faedah yang tinggi dan terapkan AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM untuk mendapatkan dana pinjaman anda. Mereka sangat pantas mendapatkan pinjaman yang diluluskan dan memberi kredit ke akaun anda pada hari yang sama dengan permohonan. Tidak, terlalu banyak proses dan prosedur yang terlibat, seperti halnya bank. Syarikat pinjaman tidak tahu bahawa saya berkongsi berita baik ini. Anda boleh menghubungi mereka melalui e-mel. Mohon sekarang ..... (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

    ReplyDelete

Powered by Blogger.